SANEP (Středisko analýz a empirických průzkumů) vznikl v r. 2008 a stalo se tak prvním on-line výzkumným internetovým střediskem veřejného mínění v České republice, a o několik let později i na Slovensku.
Jedná se o naprosto unikátní a jedinečné získávání zásadních informací od více jak 220 tisíc registrovaných uživatelů (panel ČR) a 80 tisíc registrovaných uživatelů (panel SK), kteří se podílejí na jednotlivých průzkumech, a kteří jsou přesně rozklíčováni do věkových, sociálních a zájmových skupin.
V rámci své činnosti provádíme standardní metody průzkumů a výzkumů zaměřených zejména na znalost a postavení dané značky, cenovou politiku, životní úroveň, reklamu a další marketingové oblasti. V oblasti výzkumu veřejného mínění jsme schopni získat informace z politiky, kultury, sociálního prostředí, ekonomiky, zdravotnictví, bytové oblasti, spotřebního prostředí, průmyslu, školství, vědy a výzkumu apod.
Statistická chyba se u prováděných průzkumů pohybuje v rozmezí +-1,5%, kontrola dat a daného vzorku je prováděna triangulační datovou metodou.
Analytické zázemí komerčního oddělení SANEP v kombinaci s jedinečným internetovým dotazníkovým systémem je schopné profesionálně zpracovávat a vyhodnocovat zadání např. v oblasti zdravotnictví, celého průmyslového odvětví, reklamy, médií a komunikace apod. V rámci jednotlivých produktů pak zajišťuje SANEP kompletní informace pro prodejní a distribuční marketing.
Výjimečná respondentní skupina, a zejména pak schopnost rychlého zpracování neomezeného množství dat, představuje pro klienta možnost získání okamžitých údajů o stávajícím chování prodejního trhu, chování a reakcí spotřebitelů atd. Vedle výzkumné oblasti se zaměřuje SANEP na poradenství a marketingové a komunikační strategie.
Společnost SANEP má tři základní divize: SANEP Slovakia, SANEP Social a SANEP Market.
Společnost SANEP je členem mezinárodního sdružení Insights Association (IA), které sdružuje více než 325 společností z celého světa. Roční obrat členských společností ve výši téměř 8 miliard USD představuje přibližně 85 % amerického výzkumného průmyslu a 30 % celosvětového výzkumného průmyslu. Od roku 2023 má sdružení Insights Association šest regionálních poboček v USA a jednu kanadskou pobočku. Členové IA dodržují Kodex norem a etiky IA (normy profesionálního a etického chování při provádění výzkumu a analýze údajů).